BANGGAKAN GURU ANDA

Bagaimana perasaan seorang guru bila anak muridnya berjaya? Suatu perasaan yang ramai di antara kita tidak dapat mengecapinya. Sewaktu Allah mengurniakan kejayaan kepadaku dalam setiap peperiksaan; UPSR, UPSRA, PMR, SMA dan SPM aku gembira dan bersyukur dari sudut seorang pelajar, bukan seorang guru. Melihat senyuman manis yang terpancar dari wajah seorang guru, sukar untuk ditafsir.

Alhamdulillah, kali ini Allah mengurniakan aku perasaan itu. Cuti sewaktu menunggu untuk masuk ke kolej tahun lepas yang telah aku gunakan sedikit untuk mengajar subjek Geografi peperiksaan PMR sewaktu kelas tambahan ternyata tidak sia-sia.

Alhamdulillah, ramai yang mendapat A untuk subjek Geografi walaupun berada di kelas yang hujung-hujung. Jika ditanya PMR dapat berapa? Jawabnya pasti begini : "2 je abg aji.Pendidikan Islam dengan Geog". Walaupun hanya sedikit ilmu yang dapat kucurahkan dek keterbatasan waktu, aku dapat merasa satu perasaan yang sukar untuk digambarkan.

Sebelum terlupa, tahniah diucapkan kepada Aisyah yang berjaya menjadi pelajar terbaik Pahang sekaligus menempatkan diri dalam kalangan pelajar terbaik Malaysia. Semoga kecemerlangan berterusan walaupun khabarnya mahu menyambung pengajian di KISAS.

Konklusinya, banggakan guru anda dengan pencapaian yang cemerlang dalam peperiksaan.(Motivasi buat diri setelah mendapat keputusan yang tidak memberangsangkan dalam peperiksaan baru-baru ini)
0 Responses