END OF SEMESTER DINNER

End of semester dinner merupakan satu acara makan malam yang menjadi indikator tamatnya sesi pembelajaran pada sesuatu semester di KYUEM. Untuk semester ini, upacara ini diadakan pada hari Jumaat, 20 Jun hanya sehari sebelum setiap pelajar meninggalkan kolej. Senior yang akan pergi dengan mungkin tanpa kembali manakala junior yang akan bercuti buat 3 minggu.

Malam itu, juadah yang disediakan tidaklah semeriah juadah yang disediakan pada semester lepas. Nasi tomato, roti John, roti naan dan murtabak, rojak buah serta pelbagai jenis air menjadi hidangan pada malam itu. Petang itu aku ditugaskan untuk mengambil roti naan dan tandoori di Bukit Beruntung. Sekitar setengah jam perjalanan dari KYUEM.

Janji dengan mamak asalnya 4.30 petang sebelum aku kembali menelefon di waktu tengah hari memaklumkan bahawa aku akan tiba sekitar 5.30 petang. Alhamdulillah, aku tiba tepat 5.30 petang bersama pemandu iaitu Abang Asri. Awalnya aku menjangkakan mereka sekadar ingin meletakkan segala bahan ke dalam bekas. Setelah makan roti canai dan jus oren, akhirnya aku sedar telahanku silap, rupanya masih banyak ayam yang belum dibakar oleh mamak-mamak itu. Aku lantas menghubungi Pie untuk menyuruhnya menyelesaikan semua perkara lain berkaitan dengan makanan pada malam itu.

Akhirnya, mamak itu siap membakar sekitar jam 7.00 petang. Aku lantas bergegas ke Tanjung Malim untuk mengambil cenderamata buat Dr Horsfall dan juga Mr Zaidi yang akan menamatkan perkhidmatannya di KYUEM.

Setelah tiba di KYUEM dan menunaikan solat maghrib, ternyata keadaan sungguh kelam kabut. Dek keterdesakan, akhirnya aku mengambil langkah menghubungi petsibku yang sungguh rajin iaitu Wit bagi meminta bantuan. Wit dengan pantas berjaya mengumpulkan bala tenteranya yang terdiri daripada Amie, Fatimah, Nova, Dalilah, Farahani, Azma, Nurul Tok Jiring, Katun, Izuan Pilus dan ada beberapa orang lagi yang aku terlupa akan namanya. Alhamdulillah pekerjaan yang asalnya hampir mustahil untuk disiapkan dalam masa 20 minit berjaya diselesaikan kurang dari 10 minit.

Tidak cukup sekadar itu, mereka turut sama membantu menghidangkan dan mengedarkan juadah kepada orang ramai. Setelah itu, mereka turut sama membantu mengemas tempat kejadian. Sesuatu yang membuatkanku sungguh terharu dan sangat berterima kasih kepada mereka. Maka entri ini aku "tributekan" khas untuk mereka.

Tidak ketinggalan saudara AIDID-VICE PRES MUSCOM kesayangan ramai yang tolong baca doa ;)
3 Responses
  1. Anonymous Says:

    wei, camne lak pasal aku tolong ko ganti baca doa? wooo, ingat pompuan2 yg tolong ko je. yg laki wat x tau je la? dasar laki gatal.


  2. ad Says:

    ko kan religious exco ke-2.kira dah keje ko la.buat apa nak ucap lagi.hahaha. tapi memang aku terlupa seorang laki yg tolong iaitulah Izuan Pilus


  3. Anonymous Says:

    "kesygan ramai"?????ish3..xbaek mmbohong org2 yg bace blog nih..dose beb! =P