WINNING ELEVEN OPEN

Setelah tamat End of Sem Dinner malam semalam, aku dan Pie bergegas ke surau untuk bersolat. Tak lama kemudian, datang Yorke, Paklah, Hamdan dan Khalil. Setelah selesai bersolat, kami keluar untuk menyertai misi Puan Rog : "menyerang" individu-individu yang aktif menjalankan industri "perkapalan" (baca perkapelan). Sayang, hajat kami tak kesampaian dek kerana Puan Halijah dengan bantuan guard sudah pun menjalankan aktiviti pemusnahan kapal.

Melihat jam tanganku, hampir pukul 12. Arghh. Aku sudah terlewat. "Winning Eleven Open" sudah bermula. Aku lantas bergegas pulang ke chalet. Kelihatan chaletku sungguh meriah dan kecoh sekali dek kehadiran berbelas-belas umat manusia. Untuk pertandingan ini, aku digandingkan dengan Khairul Anuar diundi dalam Kumpulan A menggunakan pasukan England.

Sepak mula dimulakan. Dalam pusingan pertama, pasukan kami (England) bertemu dengan pasukan Jimmy dan Syakir (Itali kalau tak silap). Pihak penganjur menetapkan bahawa setiap pasukan haruslah mempunyai dua orang pemain di mana setiap pemain bermain dalam satu separuh masa. Anuar bermain dalam separuh masa pertama menggunakan keyboard yang bermakna aku harus bermain dalam separuh masa kedua menggunakan joystick.

Dalam separuh masa pertama, Anuar berjaya mendapatkan 1 gol. Sebaik sahaja separuh masa kedua dimulakan, keadaan mula kecoh lantaran ketakupayaan aku menggunakan joystick (tak pernah guna pun sebelum ini). Dalam masa 25 minit separuh masa kedua, Syakir berjaya menyumbat dua gol. Melihat situasi ini, Anuar terus pergi meninggalkan permainan kerana kecewa (dia nak pergi tengok movie sebenarnya). Pihak penganjur memberi kebenaran khas kepada aku untuk menggunakan keyboard semula dan akhirnya aku berjaya menyamakan kedudukan.

Dalam pusingan kedua, England bertemu Brazil yang dipimpin oleh Aisa dan Amir. Disebabkan aku kini berseorang, pihak penganjur membenarkan aku menggunakan keyboard sepenuhnya. Dan hasilnya, Owen berjaya melakukan hatrik untuk menundukkan Brazil 3-0.



Memasuki peringkat separuh akhir, keadaan semakin sukar. England bertemu Perancis pimpinan Jimmy (kalau tak silap dengan siapa entah seorang lagi, lupa) manakala Brazil pimpinan Aisa dan Amir berhadapan dengan Belanda pimpinan We dan Pejal. Separuh akhir dimulakan dengan perlawanan antara Belanda dengan Brazil. Perlawanan berlangsung sengit hingga akhirnya terpaksa ditentukan melalui sepakan penalti di mana akhirnya Belanda berjaya melangkah ke peringkat akhir.

Pertarunganku bermula. Sengit sungguh perlawanan ini. Cukup sukar untukku menembusi benteng pertahanan pasukan lawan ditambah pula pasukan lawan sudah berjaya membaca strategi yang aku gunakan. Akhirnya, pada minit ke 87, Beckham berjaya menanduk cantik hantaran silang Dyer lantas menempah tiket ke perlawanan akhir.



Ramai pihak tidak berpuas hati memandangkan aku, Pejal dan We dari chalet yang sama dan komputer pertandingan menggunakan komputer chalet kami namun aduan mereka tidak dilayan. Sekali lagi pihak penganjur menukar peraturan di mana peraturan asal kembali digunakan. Aku harus menggunakan keyboard dalam separuh masa pertama menentang Pejal yang menggunakan joystick dan menentang We dalam separuh masa kedua di mana kali ini aku pula harus menggunakan joystick.

Melihat kepada situasi ini, aku sedar bahawa aku harus menghasilkan sebanyak mungkin gol dalam separuh masa pertama dan bertahan dalam separuh masa kedua. Perlawanan dimulakan dan malangnya aku hanya mampu menghasilkan sebiji gol sahaja dalam separuh masa pertama dek keutuhan benteng pertahanan pasukan Belanda pimpinan Pejal. Separuh masa kedua dimulakan dan aku berusaha sedaya-upaya menggunakan joystick untuk menghabiskan masa. Namun, We akhirnya berjaya menghasilkan sebiji gol. Aku terus bertahan lantas berjaya membawa permainan ke masa tambahan. Kali ini, aku kembali menggunakan keyboard. Tanpa membuang masa, aku menggunakan strategi baru dan berjaya menghasilkan 3 gol berturut-turut dalam separuh masa pertama masa tambahan. Dalam separuh masa kedua, aku kembali menggunakan joystick dan berjaya mempertahankan kedudukan tersebut lantas dinobatkan selaku Johan Pertama kejohanan "Winning Eleven Open".

Terima kasih diucapkan kepada pihak penganjur iaitu Muiz dan Aiman Kedah yang bertungkus-lumus walaupun akhirnya pasukan mereka menduduki tangga terakhir. Khabarnya, mereka akan berlatih secara intensif untuk perlawanan pusingan seterusnya iaitu malam berakhirnya sem ke-4 ku. Tak ketinggalan, Amir Hasyim dan Student Council atas tajaan makanan yang begitu banyak hingga tak terjamah oleh keseluruhan pemain, IT Centre yang menaja komputer untuk perlawanan, chalet P8 yang menjadi lokasi pertandingan, Haq atas pinjaman joystick serta semua pihak yang terlibat sama ada secara langsung mahupun tidak langsung dalam memastikan kejayaan program ini. Semoga program ini akan diteruskan pada hujung semester yang mendatang.
1 Response
  1. Muizz Says:

    cesh.......ada ubi ada batas...ada hari kami balas...hahaha..slamat bercuti..salam