MEREKA TIDAK BODOH

Saya menonton berita. Seperti biasa. Sudah menjadi rutin di musim cuti. Isu Palestin menjadi berita utama malam ini di mana Gaza diserang bertalu-talu oleh tentera Israel(semoga Allah memusnahkan mereka). Antara yang dipaparkan ialah sidang media yang diadakan oleh wakil Amerika Syarikat. Saya lupa namanya. Adam Johnson mungkin.

Beliau mengatakan bahawa Amerika menyokong serangan Israel dan menyalahkan Hamas yang katanya mula-mula melancarkan roket ke Israel lantas membatalkan gencatan senjata. Saya berkata : "Bodoh!".

Tiba-tiba saya teringat entri saya sebelum ini. Cuba kaitkan. Nyata. Mereka sama. Mereka tidak bodoh bahkan merekalah yang pandai. Pandai menyembunyikan fakta sebenar lantas menipu dan memperbodohkan manusia yang sifatnya malas untuk membaca dan mengkaji.
0 Responses