SETAHUN BERLALU

Setahun sudah Bakti Kenyalang berlalu. Betapa kenangan manis ketika di bumi kenyalang masih lagi menjengah mindaku saban waktu. Nyata, tiada kata yang dapat kuungkap betapa kusenantiasa mengingati dan merindui saat-saat di sana.

bakti kenyalangian

sarapan terakhir kami sekeluarga..erk..bihun tu pedas sikit aku masak


keluargaku tanpa Salbiah feat Afiq


Setahun juga sudah berlalu semenjak aku menggunakan blogspot ini. Bukanlah itu tanda aras bermulanya aku dalam era blog sebaliknya sudah lama namun sebelum ini aku menggunakan blogdrive. Sekitar 3 tahun juga rasanya aku menggunakan blogdrive. Menjengah dunia maya, aku tidaklah lebih dikenali dengan nama ariff sebaliknya samaran shas, amar dan ad lebih dikenali sahabat jua teman-temanku di alam maya ini.



Cebisan Kenangan
Album : Kiasan Naluri
Munsyid : Amar
http://liriknasyid.com


ukhwah yang terbina persis sekuntum bunga
meski pun kini kita terpisah demi kasih-Nya
namun cebisan kenangan kita
sentiasa bermain di bayangan mata
detik waktu yg berlalu
menjadi memori kau dan aku

sewaktu kita bersama saling setia menimba ilmu
tanpa mengeal erti penat jemu
igatkah kau lagi
kita bersama memijak onak duri
ditanah gersang mengutip semangat suci
kini segalanya tersurat dalam sanubari

bersabarlah dengan ketetentuan-Nya
ada rahmat yg tersembunyi
bertemu berpisah kerana Allah
lumrah kehidupan insan beriman
moga saat nan indah
ku harap berulang lagi

1 Response
  1. Anonymous Says:

    waa arepp!!
    rindu bakti kenyalang..
    mmg 'keluarga' btol kite kt rumah tu,
    tak masuk lansung dgn 'kakak2' kite tu..haha

    "bihun aku masak"? bukan "kite" masak ke arepp haha..kakak2 tu xleh diharap tol..kite jgk initiate sarapan tu kan3? haha. habesla klu dorg bace.hueh3